spletnedrazbe.si uporablja piškotke za zagotavljanje spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Zaprite okno in se z nadaljnjo uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.
Preberite si pogoje poslovanja na strani spletnedrazbe.si:pogoji poslovanja

© dizajn reb.si
® ™ spletnedrazbe.si - vse pravice pridržane

Prodaja na dražbah in zgodovina dražb


Spletna dražba in prodaja stvari na dražbi je zelo preprosta. Zgodovina dražb njene korenine do prodaje na spletnih dražbah v Sloveniji









Kaj je dražba ali licitacija



Dražba je postopek nakupa in prodaje blaga ali storitev, tako da se z licitiranjem omogoči oddajo ponudb za prodajo najvišjemu ponudniku. Ponudniki med seboj tekmujejo s ponudbami, pri čemer mora biti vsaka naslednja ponudba višja od prejšnje. Dražba se začne z oddajo predmeta na dražbo in s tem se začnejo zbirati ponudbe z postavljeno izklicno ceno. Cena se zvišuje vsakič, ko nekdo poda novo višjo ponudbo, dokler noben ponudnik ni pripravljen ponuditi večji znesek kot je bila zadnja ponudba. V kolikor ni bila dosežena pridržana ali rezervirana cena se blago ne proda. V kolikor pa je zadnja ponudba dosegla ali presegla pridržano ceno se blago smatra kot prodano. In se tem se dražba zaključi.



Čeprav se dražbe pogosto štejejo za sinonim za prodajo starin, redkih zbirk ali slik se jih uporablja tudi v naložbenem bančništvu. Investicijski bankirji uporabljajo dražbe, da pri prodaji podjetij iztržijo najvišjo možno ceno. Postopek licitacije se začne s povabilom kupcev na dražbo. Večje število
interesentov običajno privedejo do konkurence, kar po navadi prinese do zviševanja cen in banki omogoča čim večji dobiček od prodaje.



Zgodovina dražb


Izvor dražb je mogoče zaslediti približno 500 let pred našim štetjem v stari Grčiji, kjer so ženske prodajali na dražbah za poroko. V tem obdobju je bilo nezakonito, da bi se ženske poročile brez dražbe. Dražiteljica je dražbo začela z najlepšo žensko med vsemi ženskami, ki so bile na dražbi tistega dne. Dražba je sledila metodi padajoče cene začenši z najvišjo ceno proti nižji, dokler ni bila
najdena ponudba, ki je bila večja ali enaka pridržani ceni, ki jo je določil prodajalec.



V ZDA so bile dražbe uporabljene za prodajo kmetijskih pridelkov, posesti in sužnjev. V ameriški državljanski vojni so vojaki, ki so se vračali iz vojne, pogosto prodali svoje vojne plene na dražbah.


Vendar so bili edino oficirji, ki so imeli najmanj čin polkovnika ali višje to dovoljeno. Posel z dražbami pa se je med veliko depresijo hitro povečeval, ko je veliko ljudi bankrotiralo in so bili prisiljeni prodajati svoje premoženje. Dražbe so posameznikom in podjetjem, ki jih je prizadela kriza, pomagale hitro prodati svoje premoženje.



Potreba po kvalificiranih dražiteljih je dražitelja Carey Jones-a spodbudila k ustanovitvi prve dražbene šole v začetku leta 1900. Šola, ki se danes nahaja v Davenportu v Iowi, je bila znana kot Jonesova nacionalna šola za dražbe.



Z rastjo tehnologije v devetdesetih letih prejšnjega stoletja so dražitelji začeli uporabljati računalnike, mobilne telefone in telefakse, da bi povečali učinkovitost svoje trgovine. Nekateri dražitelji bi fotografirali svoje predmete in jih projicirali na velike zaslone, da bi potencialni kupci dobili jasen
pogled na prodajne predmete. Leta 1995 se je v Združenih državah Amerike odprlo prvo spletno mesto za zbiranje ponudb e-Bay, ki je postavilo novo smernico za dražbe. Spletne dražbe so priljubljene pri prodajalcih, saj ogromno število potencialnih ponudnikov nudi možnost nakupa predmetov, ki jih želijo prodati. Kupci pa imajo radi široko paleto izdelkov med katerimi lahko izbirajo
in lahko najdejo skoraj vse, kar iščejo.



Postopek dražbe


Pred začetkom dražbe je potencialnim kupcem običajno omogočeno obdobje predogleda, da preverijo predmete v prodaji in njihovo stanje. Obdobje predogleda se lahko objavi en dan pred dražbo ali pa le nekaj ur pred začetkom. Ko potencialni kupci opravijo ogled vseh predmetov in so zainteresirani za oddajo svojih ponudb, se morajo prijaviti pri dražitelju. Postopek registracije zahteva
podatke kupca, kot so telefonska številka in njegove osebne podatke, ki jih dokaže z osebno izkaznico ali vozniškim dovoljenjem. Vsak registrirani ponudnik prejme kartico ponudnika s številko, ki se uporablja za identifikacijo vseh udeležencev na dražbi.



Dražba


Zvok zvona tradicionalno pomeni začetek dražbe. Dražitelj poda kratek opis predmeta za prodajo in začne s ponujeno ceno, za katero meni, da je primerna začetna cena. Prodajalec je morda določil najnižjo pridržano ceno, ki jo še sprejema za ponujen predmet. Ponudniki ponujajo svoje ponudbe, pri čemer mora biti vsaka ponudba višja od prejšnje. Ponudniki dvignejo svojo kartico, da potrdijo ponujeno ceno tako, da lahko dražitelj ugotovi, kdo je ponudbo ponudil. Dražba se konča, ko ponudb ni več in je ponudnik ki je oddal najvišjo ponudbo zabeležen. Najvišji ponudnik prevzame lastništvo predmeta, takoj po plačilu ponujene cene.



Zgodovina dražbZgodovina dražb

Zgodovina dražb sega globoko v čas pred našim štetjem, sedaj pa so se dražbe preselile na splet. Javne dražbe nepremičnin, javne dražbe avtomobilov, javne dražbe podjetij vse to in še več najdete kot spletne dražbe. Tudi v Sloveniji so se v zadnjem obdobju zasidrale javne dražbe nepremičnin in javne dražbe avtomobilov. Prodaja kmetijskih strojev na dražbi oziroma dražbe kmetijskih strojev na spletu pa tudi kaže napredek. Zatorej se je zgodovina dražb in način licitacij zelo spremenila.



Delite nas na socialnem omrežju

Družabna omrežja nam omogočajo, da objavljamo podatke o sebi, sporočamo drugim, kaj počnemo, kaj nas veseli ter celo kje v nekem trenutku smo. Povezovanje z ljudmi, ki nam sledijo in nas spremljajo na socialnih omrežjih gradimo poseben odnos.Predvsem pri objavljanju vsebine in objav.


Prodaja na dražbah in zgodovina dražb

spletnedrazbe.si

×
d